حرم مطهر رضوی آماده میزبانی از زائران غیرایرانی در دهه کرامت کشف یک آغوش امن سیده جلیله فاطمه‌معصومه (س) برکتی به نام دختر | آنچه باید درباره شأن دختران در باور‌های دینی بدانیم طوفان به تاسیسات برق در مشهد و دو شهرستان خراسان رضوی خسارت زد نشست هم‌اندیشی کمیته علمداران شورای هیئات مذهبی مشهد برگزار شد مروری بر جایگاه و نقش زنان مسلمان در تاریخ صدر اسلام کینه را باید دفن کرد؛ آنچه می‌کارند مهر است نگاهی به آموزه های اسلامی درباره روابط خانواده، حدود و حقوق متقابل آنها نسبت به یکدیگر ارزش روایت و نشر حدیث شرحی بر آثار و برکات نماز| لحظه خوب دیدار توزیع ۶ هزار ساندویچ در چایخانه صحن امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس
سرخط خبرها

عرض ارادت دسته عزای علوی به محضر امام رضا (ع) + فیلم

  • کد خبر: ۲۱۹۴۹۶
  • ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۴
عرض ارادت دسته عزای علوی به محضر امام رضا (ع) + فیلم
عزاداران علوی با حرکت به سمت حرم مطهر رضوی، عرض ارادت و تسلیت خود را به محضر امام رضا (ع) اعلام کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، در بیست و یکمین روز ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت امیر مومنان حضرت علی (ع) عزاداران علوی با حرکت به سمت حرم مطهر رضوی، عرض ارادت و تسلیت خود را به محضر امام رضا (ع) اعلام کردند.

در این مراسم که از مدرسه علمیه مرحوم آیت‌الله خویی به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد، عزاداران روزه‌دار با نوی حیدر حیدر و ذکر یا علی مرتضی، عرض تسلیت خود را به حضور امام مهربانی‌ها اعلام کردند.

در ابتدای این مراسم نیز آیت‌الله «سید جعفر سیدان» از اساتید حوزه علمیه مشهد با اشاره به این که سنت حرکت دسته عزای علوی به سمت حرم مطهر توسط مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی آغاز شد و طی سال‌های متمادی ادامه داشته است، به نقش موثر ایشان در پایه‌گذاری اینچنین سنت‌های آیینی اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صفات حضرت حق در آیه ۲۷ سوره مبارکه لقمان، تاکید کرد: بر اساس تأویل این آیه شریفه در کتب حدیثی، مقصود از عبارت «کلمات الله» در آیه شریفه، وجود مقدس امیرالمومنین علی (ع) و ائمه معصومین است.

عرض ارادت دسته عزای علوی به محضر امام رضا (ع)

آیت‌الله سیدان، امیرالمومنین علی (ع) را شخصیت الهی، یگانه خلقت پس از پیامبر اسلام معرفی کرد و افزود: ایشان مظهر علم، سخاوت، شجاعت، انسانیت، کمالات و فضائل اخلاقی بودند.

وی خاطرنشان کرد: باید افتخار کنیم که شناخت نسبی به آن حضرت داریم و امروز محفل عزای آن حضرت را برقرار کرده ایم.

آیت‌الله سیدان در ادامه با بیان این که فرمایشات آن حضرت عالی‌ترین درس توحید و معارف توحیدی، اخلاقی، اجتماعی، تربیتی و سعادت بخش برای مردم است، به روایت «العلم قائد والعمل سائق والنفس حرون» از آن حضرت اشاره کرد و افزود: برای آن که مرکب نفس انسان رام شود و انسان را به مقصد برساند، در این مسیر، انسان هم به فرد راه بلد قوی نیاز دارد و هم به شخصی که مراقب باشد مرکب نفس او در راه بماند و رام شود تا راکب را به مقصد برساند و این کار در عهده ائمه معصومین (ع) است.

وی افزود: باید دانش خود را درباره مطالب سعادت بخش افزایش دهیم و با شناخت حق و باطل از عمل غفلت نکنیم. در نتیجه مرکب نفس رام می‌شود و ما را به مقصد می‌رساند و در نهایت منجر به رستگاری می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->